حفاظت شده: ) شوقی به آفاق نیایش در طرح سؤال و شرح دعاء ابو حمزه | سلام بر دلهای جوان که سؤالات زیبای فراوان دارند.

این محتوا با رمز محافظت شده است. برای مشاهده رمز را در پایین وارد نمایید:

مرکز ملّي پاسخ‌گويي به سؤالات ديني

بسم الله الرحمن الرحيم

«مرکز ملّي پاسخگويي به سؤالات ديني»

 

معرفي:

 دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با درک نيازهاي جامعه و مطالبات مردم در زمينه مسائل ديني و به منظور تمرکز و ارتقاء و ساماندهي سطح بخش­هاي مختلف پاسخگويي درون سازمان، مرکزي منسجم و گستردهاي تحت عنوان «مرکز ملّي پاسخگويي به سؤالات ديني» را تأسيس نمود.

اين مرکز با استفاده از اساتيد و محققين حوزه علميه و با هدف پاسخ­گويي تخصصي به سؤالات دینی اقشار مختلف جامعه، کارشناسان خود را در گروه­هايي تخصصي علوم اسلامي سازماندهی کرده که عبارتند از:

* قرآن و حديث  * فقه    * کلام و اعتقادات

* اخلاق * تاريخ و سيره  * مشاوره

 

اهداف و وظايف:

1- دفاع مستدل از مباني فكري و آموزههاي اسلام و پاسخگويي به شبهات رايج متناسب با نياز مخاطبان؛

2- ارائه مشاوره ديني در پاسخ به نيازهاي فكري، رفتاري و رواني مخاطبان؛

3- تحليل جريانشناسانه پرسشها و شبهات به منظور اطلاعرساني به مراكز حوزوي،علمي، فرهنگي و مجموعه­هاي مرتبط؛

4- استخراج، جمعآوري، طبقهبندي و تنظيم شبهات و پرسشهاي مخاطبان؛

5- برقراري ارتباط فعال و سازنده با ديگر مراكز پاسخگويي با هدف برقراري هماهنگي،اجراي طرحهاي مشترك و جلوگيري از انجام كارهاي موازي؛

6- تدوين مجموعههاي نرمافزاري،جزوه، كتاب و ... .

 

عرصه هاي پاسخ­گويي:

1. مکتوب:

اين واحد قديميترين و پرسابقهترين واحد رسمي پاسخ­گويي ديني دفتر تبليغات اسلامي است که از سال 1362 فعال بوده و حاصل تلاش اين گروه پاسخگويي به بيش از 400/000 سؤال با موضوعات مختلف بوده است.

2. تلفني:

اين واحد با همکاري بيش از 300 نفر از فضلا و اساتيد حوزه علميه در رشتههاي مختلف علوم اسلامي، از طريق شماره تلفن سراسري «096400»، روزانه 12 ساعت، از ساعت 8 صبح الي 8 شب و با استفاده از 300 خط تلفن در خدمت هموطنان عزيز مي باشد.

استقبال از اين سامانه، بسيار بيشتر از حد امکانات و ظرفيت موجود است؛ به طوري که در ماه مبارک رمضان بر اساس گزارش ترافيك سنجي شرکت مخابرات، روزانه بيش از  150/000 بار شماره اين مرکز از سراسر کشور گرفته شده است.

توفيقاتي که مرکز در طول راه اندازي اين خدمت کسب کرده است پاسخ­گويي روزانه به بيش از 6/000 پرسش و بيش از  12/000/000 سوال در طول راه اندازي اين سامانه است.

در سامانه پاسخگويي تلفني، سؤالات مراجعان به دو طريق گفتگوي زنده با کارشناسان و پست صوتي انجام مي­گيرد.

3. فضاي مجازي:

مرکز ملّي پاسخ­گويي به سؤالات ديني، با استفاده از سرويس­هاي مختلف فضاي مجازي، در اين عرصه نيز داراي سايت­ها و انجمن هاي بزرگ و متعددي مي باشد که در اين مجال به توضيح کوتاهي در مورد برخي از آنها بسنده مي کنيم:

وبگاه "پاسخگو" به عنوان پرتال «مرکز ملّي پاسخ­گويي به سؤالات ديني» و ويترين آن مجموعه، به ارائه خدمات مي­پردازد.

وبگاه "انجمن گفتگوي ديني" که جزو 250 سايت برتر ايران بوده و کاربران فعال آن، حدود 12/000 نفر مي باشد. اين سايت تاکنون طي حدود 16/000 پست و پرسش و پاسخ ديني، بيش از 255/000 بازديد روزانه داشته است.

وبگاه "انجمن گفتگوي قرآني" در حوزه پاسخ­گويي به سؤالات تخصصي و عمومي قرآني فعاليت ميکند و به عنوان پربازديدترين جامعه مجازي قرآني و ديني کشور به حساب مي آيد. اين وبگاه در سال 1390 مفتخر به کسب رتبه اول و دريافت لوح زرين برترين سايت عرصه فرهنگ و انديشه در پنجمين جشنواره رسانه هاي ديجيتال گرديد.

"کلوب مرکز ملّي پاسخ­گويي" که جزو پنج کلوب برتر ديني- از نظر تعداد اعضا- در شبکه مجازي کلوب بوده و اعضاي رسمي آن نزديک به 16/000 نفر مي باشد. کارشناسان کلوب به طور متوسط، ماهانه بيش از 1/000 سؤال مستقيم کاربران را پاسخ مي گويند و نيز تاکنون بالغ بر 5/200 مقاله در موضوعات مختلف ديني در اين سايت بارگذاري شده است.

"پاسخ­گوي آنلاين مرکز ملّي" سامانه­اي است که با حضور روزانه 35 کارشناس به صورت زنده به پرسشهاي مخاطبان در محيط مجازي پاسخ مي­دهد و تاکنون بيش از 188/000 پرسش را در حوزه­هاي مختلف پاسخ­گويي نموده­اند.

4. پيامکي:

اين سامانه به منظور پاسخ­گويي به سؤالات فقهي (احکام شرعي) راه اندازي شده و با شماره «30009640»  روزانه به بيش از 1/500 پاسخ مي­دهد.

5. رسانه اي:

از جمله فعاليت­هاي مرکز ملّي پاسخگويي به سؤالات ديني، حضور در رسانه است که با ارائه موضوع و محتوا در رسانه­هاي ديداري و شنيداري همچون رسانه ملّي، پيام نماي شبکه 2، راديو معارف و راديو قرآن اقدام به پاسخگويي به سؤالات مطرح شده مي نمايد.

 

«مرکز ملّي پاسخگويي به سؤالات ديني»

 

 

درگاه های پاسخگویی

1- پایگاه اطلاع رسانی مرکز                www.pasokhgoo.ir

2- انجمن گفتگوی دینی                www.Askdin.ir

3- انجمن گفتگوی قرآنی                www.Askquran.ir

4- پاسخگویی آنلاین                www.09640.ir

5- پاسخگویی پیامک                www.30009640.ir

6- پاسخگویی ایمیل                www.pasokhgoo.ir

7- جستجوگر اسلامی جواب                www.Javab.ir

========================================

نقل از نرم افزار تقویم بلاغ 1396 

========================================

http://www.mulla.ir راهی به سوی 70 وب سایت دفاتر ملا جهت ملاحظه کلیک فرمایید.